Carduri: autentificarea tranzacţiilor tale cu 3D Secure

Începând din 1 ianuarie 2021, o nouă lege a Uniunii Europene - Directiva Serviciilor de Plată (PSD2) - solicită ca toate plăţile online din interiorul Uniunii Europene (inclusiv Islanda, Liechtenstein şi Norvegia) să treacă printr-un pas suplimentar de autentificare.

Ce înseamnă asta pentru mine?

Fie că efectuezi o achiziţie folosind computerul tău, telefonul mobil sau alte dispozitive digitale, este posibil să fii ghidat printr-o verificare de securitate suplimentară pentru verificarea identităţii tale. Aceasta va ajuta banca/emitentul cardului să ştie că eşti cu adevărat tu persoana care face tranzacţia şi să te protejeze împotriva fraudei.

Când vine vorba în mod specific de achiziţii prin card, oricând efectuezi o depunere cu cardul tău, va trebui să autentifici tranzacţia înainte de a fi aprobată.

În timp ce eşti redirecţionat în mod obişnuit spre website-ul furnizorului cardului tău pentru a autentifica tranzacţia ta, sistemul utilizat va depinde de banca/instituţia financiară a ta. E posibil să fie necesar să introduci un cod de unică folosinţă pe care îl vei primi prin SMS sau e-mail, să confirmi tranzacţia prin intermediul aplicaţiei pentru mobil sau chiar folosind date biometrice (amprentă sau prin recunoaştere facială).

De fapt, dacă de obicei faci achiziţiile online folosind cardul tău Visa sau Mastercard, se poate să fi întâlnit deja sistemele de autentificare 3D Secure precum 'Visa Secure' sau 'Mastercard ID check'.

Dacă nu eşti sigur de metoda specifică de autentificare pe care emitentul cardului tău o foloseşte, contactează-l utilizând numărul de telefon de pe spatele cardului sau contactează-l prin intermediul aplicaţiei sau a website-ului său.

Părerea ta

A răspuns acest articol întrebării tale?

Articole ajutătoare conexe